Thursday 3 January 2013

Aku yang bermasalah

Sesungguhnya aku rasa, aku ini bermasalah.

Di kadang kala, aku tak punya fokus untuk diri sendiri.

Aku fikir
aku ini orang yang bermotivasi. Amat cukup.

*hembus nafas

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ada sudut yang tercela warnanya
menyimpan khazanah rahsia
mengunci hati, memedap rasa

Di pinggir rasa tak terbela
memujuk diri menyimpan duka
menyogok jiwa melepas hela

Ini bukti suramnya hari
kadangkala tak tercapai sinar
menerobos kelongsong peluru hiba

Saban waktu tetap begini
melayan nestapa yang bergelandangan
menghibur dengan suara-suara sialan.

Ini aku
seorang yang berteman masalah
sama seperti kau yang bermasalah
maka, kau itu adalah aku.


*diam


~capai bantal, tekup muka....lena#





No comments:

Post a Comment