Monday 4 March 2013

Orang lain kita lain

Kita semua pernah hadap keadaan di mana, pertama kali kita kenal seseorang, dia begini. Bila dah berpurnama kenal, oh dia begitu rupanya. Itu normal.

Tapi apa yang boleh jadi tak normal, bila seseorang yang kita kenal tu, terlalu jauh pergi dari diri yang kita rasa kita kenal tu bila perwatakan dia yang boleh dianggap 'bangang'. Hasih. Agak kasar, tapi ni la yang aku rasa.

Betul. Setiap daripada kita tak pernah sama dan selalunya ketara berbeza walaupun nampak serupa. Bagi aku, attitude tu tak perlulah lari sangat dari norma hidup bermasyarakat. Kalau sekali dua  boleh lagi dilayankan. Mungkin aku yang bersalah tapi kalau dah tahap jadi makanan, mintak terajang kot.

Yer. Kita selalu kata orang lain kita lain.

Dan aku rasa kau memang sangat lain, bukan manusia biasa.

*bengang

Apepun.....di penghujung rasa, aku faham dan semakin mengerti perjalanan pentas dunia ni.

Manusia,
Sama tapi tak serupa
Dan kita sentiasa diuji sesama kita.

Moga hati-hati kita kental dengan karenah kita-kita
Sebab kita tak pernah sempurna.

=.=


No comments:

Post a Comment