Tuesday 25 December 2012

BANJIR....Bencana bukan Pesta


Roh aku dibangunkan dengan berita banjir yang teruk.
Di manakah??
Rumah aku. Kampung aku. Daerah aku.

Tapi topik utama adalah hampir keseluruhan Kemaman, Terengganu, banjir.
Ada kenalan kampung bagitau, "ini adalah 'penyucian' untuk tempat yang 'kotor' dari Allah S.W.T".. *Tunduk insaf

Ada kenalan FB bagitau, " Sudah tiba mase berpesta.." *Yahoo..!

Ada pula kenalan melalui SMS bagitau, " Bencana adalah satu ujian. Tabahlah.."
**
tunduk lagi sekali..


OK.   aku simpulkan, sekali dengan nasihat aku ikatkan::::

----> musim banjir ni simpanlah perasaan, keinginan atau nafsu yang menggelojoh nak  buat aktiviti scuba diving, snorkeling atau terjun kuak lentang dari atas air. Ini BENCANA..bukan PESTA.

Sekian.


Ini paling rare! kau hade?? haha





Hohoho. Seronok dan sakan serta berpesta korang yer!

*geleng-geleng

No comments:

Post a Comment